Santapan Hati

Saturday, March 24, 2012

Ending.


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Assalamualaikum 

Alhamdulillah..ALLAH memberikan nikmat kepadaku sekali lagi untuk merasai nikmat bernafas dan berkesempatan untuk melihat dunia yang fana ini.

Allahumma solli 'ala sayyidina Muhammad wa 'ala aali sayyidina Muhammad.  
sebelum RESULTS SPM diumumkan..

Ya Allah, hati aku memang berdebar-debar. Seriously, meamng tak tenteram, i thinks semua calon SPM2011 pun rasa apa yang aku rasa. ERR, memang gementar. Tapi Alhamdulillah, dalam ketaq ketaq tu aku still boleh makan dengan kenyang, tidoo dengan lena, mandi terlebih basah sampai 1 JAM dok dalam toilet. Aku sekarang tak penah lagi laa merasai hakikat mandi tak basah, tidur tak lena, makan tak kenyang tuu. Tah, bagi aku tuu suma hanya haluninasi manusia jaa. Kalau wujud pun sebab manusia itu sendiri  yang meletakkan keadaan tuu wujud dalam diri mereka :)

Alhamdulillah, malam-malam genting, around 2-3 malam tuu, aku dah rasa tenang. Itu pun disebabkan saranan kawan-kawan aku untuk mengamalkan surah-surah lazim, seperti AL-FATIHAH, AYATUL KURSI, AL-IKHLAS, AL-ALAQ, AN-NAS, dan pelbagai cara lagi. memang banyak tips yang diorang share dengan batch 1994 nihh. thanks guys! :D

 solat---> TAHAJJUD, HAJAT, ISTIKHARAH
Memang sentiasa menemani aku sepanjang aku bergelar manusia. Sangat besar nikmatnya kita laksanakan solat-solat nieee :) Alhamdulillah, aku mendapat ketenangan pun selepas laksanakan solat-solat sunat nieee. Kenangan paling manis waktu nihh, msg yang aku kirimkan, ''tahajud jom! :DDD'' .
Aku tolong kejutkan kawan-kawan aku bangun tahajud, dan macam-macam kerenah aku tengok waktu kejutkan depaa. HAHAH. yang paling tak tahan nak tergelak bila call budak-budak laki bangun. Ya Allah hilang abis kemachoaan hampa suma! HAHA + suara mamai laa :p Hahahah, tahniah laa dalam banyak-banyak daripada depa nihh sorang jaa yang bangun. HAISH =.= TAPA YANG PENTING KITA NIAT KAN? LILLAHITA'ALA !

MALAM 20HB (malam sblm result), aku tak tidooo! HAHAH memang mimpi laa aku nak tidoo waktu tuu. Masyaallah, nih kali ke-2 tak silap aku jadi ceni selepas malam aku nak periksa SPM for BIOLOGY . hahah! Dasyat..aku tunggu sampailah keesokan hari iaitu hari result coming out!

21 March 2012..
hati mula terasa ketaq, tapi masih dapat dikawal. Pagi tuu, aku berkumpul 3 orang dengan kawan aku dekat bawah pokok. Waktu tuu, memang orang dah ramai datang sekolah nak amik result. BUT, akuu still tak yakin nak pegi ke dak. Seriously, hati macam tak sedap. Akhirnya, aku buat keputusan untuk ajak kawan-kawan aku duduk dalam 1 bulatan dan aku cuba tenteramkan diri dulu dengan membaca ayat 23 dari juzuk 6 Surah Al-Maidah, robbilsohri, allahuakbar  (3x), bismillahitawakkaltua'lawwah, walahaulawalakhuwataillabillahila'liyula'zim. Tanpa aku sedari, aku menangis teruk. Selepas cool down sikit baru tergerak hati aku nak bangun, berjalan menuju ke dewan sekolah. Depan dewan, darah aku gemuruh tapi aku cuba gagahkan diri tapi tak boleh. Aku menangis lagi dan lagi sambil berlari keluar dari dewan. Lepas kawan-kawan aku pujuk, dan istighfar sebanyak mungkin, aku masuk juga ke dalam dewan. Duduk dalam dewan tuu memang menyiksaan jiwa aku. Selepas PK memberi kata permulaan, agak-agak dalam 10 minit centu, depaa dah umukan pelajar terbaik yang mendapat straight A's. Alhamdulillah 15 orang terpilih daripada SMK Jitra. aku tk trmasuk punnn..haha..wuuuhhh selamat..then, yang nama tak terpanggil kena amik sendiri, beratur dekat tepi dewan. Time tunggu turn tuhh, Ya Allah dalam hati nihh Allah jaa yang tahu. Turn aku, teacher tanya, ''awak ade berhutang dengan pihak sekolah tak?'' ERR, aku jawab jelaa, ''alhamdulillah tak :)''. okeee, selepas aku sign, cikgu bagi slip keputusan tuhh. Aku amik then ckp thanks kat cikgu dan terus blaahh. Dengan lafaz ''Bismillahirrahmanirrahim'' aku buka slip tuu dan....Ya ALLAH! I'm praises to U Allah! tadaaaaaaakkkkk FAIL! wiiiiiiiii. Aku menangis lagi. then aku check hw many a's that i get. Ohhhh Mayyyy Gooood! Subhanallah! Thanks Allah! fuhhh. Syukur syukur. Berita nihh aku kongsikan bersama orang yang tersayang, my ummi dan ayah. thanks ummi ayah! U make me proud at both of u! thanks cs ummi dan ayah sanggup berkorban segala-galanya demi anak-anakmu tercinta. Alhamdulillah Allah kerana mengirimkan aku, ummi dan ayah yang sanggggggggggaaaattttt baik! THANKS ALLAH! kejayaan ini syuk hadiahkan untuk ummi dan ayah walaupun tak seberapa jika dibandingkan dengan jasa kalian mendidik, menjaga anak-anak sehingga berjaya menjadi insan yang soleh dan solehah! :DD

24 March 2012.

3 HARI SELEPAS RESULT SPM diumumkan..barulah entry ini diupdate. heheh :p

Bersyukurlah dgn result yg kita dpt tu. Allah dh tetapkn sipulan sipulan nih result lbih sikit dr kita ada sebabnya. Jgnlaa sedih. Mungkin Allah nk uji sejauh mana kita mensyukuri nikmat yg Allah bg tuu dan samaada kita manfaatkn dia utk masa depan kita ataupn tak. Igt weh, ramai yg brjaya pernah merasai kegagalan. tak semua perfect. :) yg penting utk kita, kejayaan sentiasa menanti anda :) biar lambat asalkan bernilai. ^_^

next--> aku nk men pointer jaaa. A+, A, A- good bye :DD 

Apabila kita redha pada sesuatu yang mengecewakan hati kita, maka percayalah Allah akan menggantikan kekecewaan itu dengan sesuatu yang tidak dijangka. SO, la tahzan :)

Congratulation for your guys who's get excellent results in SPM 2011! I'm proud to you! Don't forget sujud syukur okeee? Alhamdulillah.


No comments:

Post a Comment